دوره 29، شماره 309 - ( 9-1397 )                   جلد 29 شماره 309 صفحات 18-18 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

استارت‌آپ چیست؟. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1397; 29 (309) :18-18

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3956-fa.html


چکیده:   (1168 مشاهده)
در یک جامعه مبتنی بر دانش، نوآوری، نیروی محرک اصلی توسعه اقتصادی و افزایش تولید در تمام سطوح در بنگاه‌های اقتصادی است. با توجه به ریسک بالا در هنگام معرفی محصولات و خدمات جدید، شرکت‌های استارت‌آپ مناسب‌ترین مجموعه برای تحقق اختراع‌ها و در نتیجه بهترین مکانیزم برای تجاری سازی نوآوری‌های تکنولوژیکی هستند. شرکت‌های بزرگ غالباً شرکت‌های استارت‌آپ را به لحاظ عناصر اصلی فناوری خریداری و سپس با ادغام آنها در کسب و کار، مزیت‌های رقابتی خود را حفظ و یا ارتقا می‌دهند.
استارت‌آپ/ استارت‌آپ رویکرد و مفهومی‌ست، که در کمتر از یک دهه توانسته است در دنیای کارآفرینی، انقلاب بزرگی ایجاد کند. استارت‌آپ‌ها می‌توانند بر اساس یک ایده درآمدزا، سیستم و یا سازمانی را متولد و به آستانه رشد و سرمایه‌گذاری برسانند.
طبق تعریف Forbes، "استارت‌آپ"، به شرکت‌های نوپای مبتنی بر فناوری و با ایده‌های نوآوری برای حل مشکلی اطلاق می‌شود که در آن، راه‌حل واضح نیست و موفقیت تضمین نمی‌شود.
به گفته Merriam-Webster ، "استارت‌آپ" به معنی "عمل  یا مجموعه‌ای از عملیات به‌منظور یک حرکت جدید" و یا "یک شرکت کسب و کار نوپا" است.
طبق تعریف Business Dictionary، "استارت‌آپ"، اولین مرحله در چرخه حیات یک شرکت است، که در آن کارآفرین از مرحله ایده تا تأمین مالی حرکت نموده و استقرار یک کسب و کار و یا تجارت را پایه‌ریزی می‌کند.
نهایتا" در سایت www.startupranking.com، تعریف "استارت‌آپ"عبارتست از، یک تشکیلات/ سازمان موقت، که برای یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و قابل سنجش فعالیت دارد.
متن کامل [PDF 107 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری
دریافت: 1397/10/24 | پذیرش: 1397/10/24 | انتشار: 1397/10/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb