استارتآپ واژهای است که در سالهای اخیر در اخبار دنیای فناوری به کرات شاهد استفاده از آن در توصیف کسبوکارهای نوپا هستیم. این نوع کسبوکارها به دنبال راهکارهای جدیدی برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری هستند و برخی از آنها دارای موفقیتهای چشمگیری بودهاند؛ اما نکتهای که باید به آن توجه داشت این است که استارتآپها نسخه کوچکتر شرکتهای بزرگ نیستند. آنها در هر چیز ممکن از هدف گرفته تا سنجش، از کارکنان تا فرهنگ متفاوت هستند. همچنین مهارتها، فرایندها، کارکنان و استراتژی مشابه بسیار کمی وجود دارند که هم در موفقیت شرکتهای بزرگ و هم در موفقیت استارتآپها موثر باشند. با توجه به مطالب گفته شده، در گزارش حاضر به بررسی اکوسیستم استارتآپها در ایران و چالشهای موفقیت استارتآپها خواهیم پرداخت.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت تکنولوژی و نوآوری دریافت: 1397/10/24 | پذیرش: 1397/10/24 | انتشار: 1397/10/24