دوره 29، شماره 312 - ( 12-1397 )                   جلد 29 شماره 312 صفحات 48-56 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

طیبی نیارکی علیرضا، ساجدی آبکنار غلامحسن. نقش پارامترهای انگیزشی مشتری در بازار دیجیتال با استفاده از شبکه‌های عصبی و ماشین شورایی . ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1397; 29 (312) :48-56

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3997-fa.html


چکیده:   (410 مشاهده)
رشد روزافزون بازار در تمام زمینه‌ها قطعاً توجه تمام فعالان این حوزه را به عوامل ‌مؤثر بر آن جلب ‌می‌کند. قطع نظر از تمام عوامل محیطی و دولتی در جامعه که بازار را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهند، مشتری نقشی دارد که شکست یا پیروزی در بازار رقابت را برای تمام کسانی که دستی در بازار دارند شکل می‌دهد. حال با اشاره به نکته فوق پارامتر‌ها و عواملی که مشتری را به سمتی از بازار یا بخشی از بازار در هر زمینه ای هدایت ‌می‌کند، برگ برنده یا کلید طلایی بازاریابی است. شبکه‌های عصبی MLP برای یادگیری جهت استفاده در شرایط یکسان و ‌پیش‌بینی حالات مشابه، برعکس شبکه‌های عصبی RBF که بیشتر برای یافتن رابطه موجود و به عبارتی تابع تبدیل به کار می‌روند. در این مقاله هدف ما بررسی پارامتر‌های مهم ‌تأثیرگذار در این زمینه و ‌پیش‌بینی خروجی رفتار مشتری در خرید یا عدم خرید است، البته کلاسه‌بندی یا خوشه‌بندی نیز در تعیین نقش هر پارامتر ‌مؤثر است که خروجی‌های شبیه‌سازی در ماشین شورایی نیز همین را نشان می‌دهند.
متن کامل [PDF 257 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1397/12/26 | پذیرش: 1397/12/26 | انتشار: 1397/12/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb