از ارتش آلمان در جنگ جهانی اول و سپس ارتش بریتانیا و اداره خدمات استراتژیک ایالات متحده در خلال جنگ جهانی دوم، تا به امروز و در بسیاری از سازمانها و شرکتهای تجاری و غیرانتفاعی در سراسر دنیا، کانونهای ارزیابی و پرورش به یکی از مهمترین و معتبرترین ابزارهای مدیریت استعدادهای سازمانی تبدیل شدهاند. این اقبال عمومی به روش کانون ارزیابی به مثابه شمشیر دو لبهای با مزایا و معایبی همراه شد و از اینرو پیشگامان روش کانون ارزیابی، اقدام به تدوین استانداردها و خطوط راهنماهای متعددی نمودند که در طی زمان بارها مورد تجدید نظر و بهسازی قرار گرفت. هدف ما از این مقاله، بررسی و تدقیق اصول دهگانهای است که در تمامی استانداردها و خطوط راهنماها، در مورد آنها بحث شده است و به منزله ارکان علمی یک کانون ارزیابی محسوب میشوند؛ همچنین در ادامه فعالیتهایی که کانون ارزیابی محسوب نمیشوند نیز ذکر میگردد.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت منابع انساني دریافت: 1400/2/29 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10