دوره 31، شماره 322 - ( 12-1399 )                   جلد 31 شماره 322 صفحات 70-69 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

واشقانی فراهانی سیاوش. مصرف‌کنندگان در عصر کرونا. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1399; 31 (322) :69-70

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4197-fa.html


چکیده:   (1129 مشاهده)
فیلیپ کاتلر در این مقاله به روشی بی‌بدیل اتلاف یا تخریب ارزش از طریق ویروس کرونا را بررسی می‌کند. وی در ادامه می‌افزاید اکنون - دورانی که مصرف‌گرایی و سرمایه‌داری در آن حکومت می‌کند- زمان تأمل و پایان دادن به اتلاف ارزش است. پیشنهاد او تغییر در ]سبک تفکر[ است. به پیشنهاد وی زمان آن رسیده است که در سرمایه‌داری بازنگری و آن را با مبنا قرار دادن بر دموکراسی و عدالت اجتماعی، عادلانه تر کنیم . این ] عمل [ به سود همه است.
ویروس کرونا در حال گسترش بی‌وقفه در سراسر جهان است . جهان با میلیون‌ها کارگر بیکار در خطر سقوط به رکودی بزرگ است که ضریه محکمی علی الخصوص به فقرا- چه فقر بهداشتی و چه اقتصادی- خواهد زد. بسیاری حتی به دلیل کمبود آب توانایی شستن دست‌های خود را ندارند. چه بر سر میلیون‌ها نفری خواهد آمد که نمی‌توانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند؟ زاغه‌نشینان، زندانیان و پناهجویان چادرنشین؟
متن کامل [PDF 114 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1400/2/29 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb