دوره 32، شماره 323 - ( 5-1400 )                   جلد 32 شماره 323 صفحات 16-15 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

بررسی چهار نقش: مشاور، رایزن، مربی، راهنما. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1400; 32 (323) :16-15

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4234-fa.html


چکیده:   (244 مشاهده)
چرا پرداختن به تفاوت این چهار نقش مهم است؟
در مشاهدات شخصی و تعامل با فعالان کسب‌وکار (به خصوص در ایران) متوجه نوعی «ناامیدی از مشورت گرفتن حرفه‌ای» و «بدبینی به مشاوران» می‌شویم که بعضاً نظرات آنها را در تقابل با عملگرایی می‌دانند و برچسب بی‌فایدگی بر آن می‌زنند. یکی از دلایل این ناامیدی و بدبینی می‌تواند عدم تطابق توقعات کارفرما از مشاورش و آنچه به عنوان خروجی کار به او تحویل داده شده باشد. پرداختن به تفاوت میان این چهار نقش می‌تواند
  • اول توقعات کارفرما یا مشورت‌گیرنده را درست‌تر شکل دهد.
  • دوم در انتخاب فرد یا سازمان مشورت‌دهنده به او کمک کند.
  • سوم در شکل‌دهی نوع رابطه‌ای که می‌خواهد با مشورت‌دهنده‌اش بسازد راه او را روشن‌تر سازد.
متن کامل [PDF 163 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1400/5/13 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb