در این مقاله، به این دغدغه میپردازیم که آیا مدیران یک سازمان یا شرکت واقعاً میشنوند؟ اگر پاسخ منفی است، دلیل آن چیست؟ و ضمن طرح این چالش و ارائه چندین راهکار عملیاتی براساس جمعبندی جدید از درسآموختههای حوزههای متنوع، قصد داریم با بهرهگرفتن از برخی مطالب مطرح در حوزه دانشی نسبتاً جدید مدیریت دارایی به این بحث قدیمی در محدوده مدیریت سازمان، انجام کار تیمی، و مباحث کلاسیک مدیریت/رهبری یاری رسانیم. بیان میداریم که با در نظر گرفتن سرمایه انسانی یک شرکت/سازمان به عنوان گونهای از داراییهای متنوع آن (در کنار داراییهای فیزیکی، مالی، دیجیتال، ناملموس) و همچنین بهکارگیری برداشتی وسیعتر از مفهوم و فرایند "شنیدن"، میتوان بسیاری از تجربیات و درسآموختههای حوزه مدیریت منابع انسانی و حوزه مدیریت دارایی را مبادله کرد و حتی برای چالش مهم مطرح شده راهحلهای سیستماتیک پیشنهاد خواهد شد.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1400/9/22 | پذیرش: 1400/6/10 | انتشار: 1400/6/10