تحقیق و توسعه یکی از ارکان رشد مستمر سازمانها و بازوی علمی و تحلیلی مدیران ارشد سازمان در جهت خلق و توسعه سازمانی یادگیرنده، پیشرو و چابک است. همگامسازی صنایع با رقبا در بازار کسبوکار صرفاً با تأکید بر توسعه فنی و دانش تجربی امکانپذیر نیست. از نقطه نظر راهبرد نگاه به درون؛ اصلاح سیستمهای مدیریتی و ساختاری سازمان از طریق ثبت تجربه، بازخورد و باز تولید آن، استانداردسازی روندها و از نقطه نظر نگاه به بیرون؛ شناخت بازارهای کسبوکار و اتخاذ استراتژیهای بهروز و مناسب با شرایط متغیر از جمله ضروریتهایی است که سازمانها باید بدان بپردازند. در این راستا سازمانهای پیشرو تحقیقات در حوزه مدیریت کسبوکار و توسعه بازار را به عنوان یک موضوع فناورانه محور اصلی مراکز تحقیق و توسعه خود قرار دادهاند. معاونت تحقیق و توسعه شرکت پایدار پیسازه سالهاست که با چنین رویکردی بر موضوع تحقیق و توسعه متمرکز بوده است و اهمیت این موضوع مجله تدبیر را بر آن داشته تا با روزبه عباسزاده، معاونت تحقیق و و توسعه شرکت پایدار پی سازه، گفتگویی پیرامون تجربیات و دستاوردهایشان صورت گیرد.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1400/9/22 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10