دوره 24، شماره 253 - ( 4-1392 )                   جلد 24 شماره 253 صفحات 76-77 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

مشاوره مدیریت: برقراری روابط اثربخش با مشتــریان صنعت مشاوره. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1392; 24 (253) :76-77

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1300-fa.html


چکیده:   (3572 مشاهده)
برای موفقیت یک پروژه‌ مشاوره لازم است تا مشاور، مشتری واقعی پروژه را پیدا کند و با او ارتباط مناسب و اثربخش برقرار کند و تلاش کند نیازهای او را پاسخ بدهد. اما روابط میان مشتری و مشاور شامل چه حوزه‌‌هایی هستند؟ روابط مشاور و مشتری عموماً در حوزه‌های زیر رخ می‌دهند: مذاکرات اولیه و آشنایی: این همان مرحله‌ای است که به‌صورت مفصل در بخش قبل تشریح شد. تنظیم و عقد قرارداد و برقراری ارتباط مؤثر: این مرحل شامل مواردی ‌چون: ارایه پیشنهاد فنی (پروپوزال) و پیشنهاد قیمت توسط مشاور به مشتری و انجام مذاکرات تکمیلی تا حصول توافق میان طرفین و عقد قرارداد است. تعیین مسائل با استفاده از تحلیل‌‌های تشخیصی: این مرحله شامل شناخت تفصیلی مسئله‌ای است که پروژه برای حل آن تعریف شده و سپس توسعه‌ راه‌حل برای آن است. هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای اقدامات اجرایی: در این مرحله اقدامات اجرایی لازم برای پیاده‌سازی راه‌حل تدوین شده تعیین و برای اجرای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود. انجام اقدامات اجرایی و دریافت بازخورد: در این مرحله به‌صورت انتخابی و درصورت درخواست مشتری، مشاور به مشتری در پیاده‌سازی راه‌حل پیشنهادی کمک می‌کند و براساس نتایج به‌‌دست آمده راه‌حل پیشنهادی یا اقدامات اجرایی تدوین شده را اصلاح می‌کند. به‌پایان رساندن قرارداد: در این مرحله پس از انجام همه تعهدات طرفین و توافق نهایی در مورد پایان پروژه، قرارداد به پایان می‌رسد. در هر یک از مراحل مذکور روابط مشاور و مشتری از نظر شکلی و محتوایی می‌توانند به دسته‌بندی‌های مشخصی تقسیم شوند. برقراری اثربخش هر یک از این نوع روابط، ویژگی‌های خاص خود را دارد. در این بخش به انواع روابط مشتری ـ مشاور اشاره می‌شود.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1392/5/30 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb