دوره 24، شماره 257 - ( 8-1392 )                   جلد 24 شماره 257 صفحات 28-35 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

اسماعیلی محمدباقر. طراحی دفتر مرکزی شرکت (چگونه استراتژی را به ساختار تبدیل کنیم؟). ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1392; 24 (257) :28-35

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1611-fa.html


سازمان مدیریت صنعتی ، esmaeili@imi.ir
چکیده:   (3329 مشاهده)
در یک نگاه
مدیران ارشد اجرایی شرکت‎های بین‎المللی تحت فشارهای بیرونی و درونی مداوم برای ارزش‎افزایی در پورتفولیوی کسب‌وکارشان هستند، به‌طوری‎که ارزش کل باید بیش از جمع ارزش اجزاء باشد. هرچند که بسیاری از مدیران ارشد اجرایی در تلاش هستند تا استراتژی برای دفتر مرکزی شرکت به‌کار گیرند و آن را به طرح سازمانی در جهت افزایش ارزش تبدیل کنند. در این گزارش، 6 استراتژی اصلی مادری ارائه می‎شود و نشان می دهد که کدام طرح سازمانی برای دفتر مرکزی شرکت با هر یک از این استراتژی‌ها تناسب دارد.
استراتژی، طراحی دفتر مرکزی شرکت را شکل می‎دهد
شکل، دامنه، فرایندها و شایستگی‎های اساسی بهینه مورد نیاز برای دفتر مرکزی شرکت برمبنای هر یک از استراتژی‎های مادری چیست؟ ما فعالیت‌هایی را که دفتر مرکزی از طریق آن واحدهای کسب‌و‌کار را کنترل می‎کند و حوزه‎های مرتبط با آن را مشخص می کنیم.
سازگاری، کلید طراحی اثربخش است
ترجمه دقیق استراتژی مادری به واقعیت مستلزم طراحی دفتر مرکزی همراه با ساختار، افراد، فرایندها و ابزارهایی است که منعکس‌کننده و پشتیبان استراتژی محسوب می‌شوند. این گزارش می‎تواند به مدیران ارشد اجرایی کمک کند تا ارزیابی کند که طراحی دفتر مرکزی‌شان با رویکردشان در مورد استراتژی مادری شفاف و سازگار ‎باشد.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1392/9/20 | پذیرش: 1392/9/20 | انتشار: 1392/9/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb