دوره 31، شماره 322 - ( 12-1399 )                   جلد 31 شماره 322 صفحات 53-48 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (684 مشاهده)
مشارکت مشتری، فرایند تعامل با مشتریان از طریق کانال‌های مختلف ارتباطی و تقویت رابطه با آن‌هاست. مفهوم مشارکت مشتری به عملگرایی مشتری در شکل‌گیری ارزش ارجاع می‌گردد. نظریه‌های عملگرایی مشتری متشکل از تکیه‌گاه‌های خاصی جهت رتبه‌بندی دانش مرتبط با مشارکت مشتری می‌باشد. سهم دو فرا نظریه مؤثر، مانند هم‌آفرینی ارزش و مدیریت شبکه به همراه مفاهیم مرتبط (شامل منطق غلبه خدمت، مشارکت مشتری، تولید توسط مصرف‌کننده، یکپارچگی مشتری یا مصرف‌کننده و نوآوری باز) ترسیم شده اند. مفهوم «هم آرایی ارزش» دو پیامد مثبت مشارکت مشتری را برای شرکت (یعنی هم‌آفرینی ارزش با مشتری فعال) و نتایج یا ریسک‌های منفی بالقوه (یعنی هم تخریبی ارزش توسط مشتری فعال) در بر‌می‌گیرد.
متن کامل [PDF 224 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1400/2/29 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.