مشارکت مشتری، فرایند تعامل با مشتریان از طریق کانالهای مختلف ارتباطی و تقویت رابطه با آنهاست. مفهوم مشارکت مشتری به عملگرایی مشتری در شکلگیری ارزش ارجاع میگردد. نظریههای عملگرایی مشتری متشکل از تکیهگاههای خاصی جهت رتبهبندی دانش مرتبط با مشارکت مشتری میباشد. سهم دو فرا نظریه مؤثر، مانند همآفرینی ارزش و مدیریت شبکه به همراه مفاهیم مرتبط (شامل منطق غلبه خدمت، مشارکت مشتری، تولید توسط مصرفکننده، یکپارچگی مشتری یا مصرفکننده و نوآوری باز) ترسیم شده اند. مفهوم «هم آرایی ارزش» دو پیامد مثبت مشارکت مشتری را برای شرکت (یعنی همآفرینی ارزش با مشتری فعال) و نتایج یا ریسکهای منفی بالقوه (یعنی هم تخریبی ارزش توسط مشتری فعال) در برمیگیرد.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1400/2/29 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10