Volume 27, Issue 284 (6-2016)                   3 2016, 27(284): 33-37 | Back to browse issues page

XML Persian Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

نگاه مشتریان به خرید کالای تقلبی در بازار ایران. 3 2016; 27 (284) :33-37
URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3284-en.html
Abstract:   (2127 Views)
This article has no abstract.
Full-Text [PDF 579 kb]   (1 Downloads)    

مبادله و مصرف محصولات غیر اصلی و جعل کالاهای مصرفی و صنعتی به یک مشکل جهانی تبدیل شده است. حجم تجارت کالای تقلبی با سرعت فراوانی رو به افزایش است، به طوری که حدود 7 درصد تجارت جهانی را در بر میگیرد که این امر باعث مشکلاتی مانند کاهش درآمد دولت میشود، به این دلیل که داد و ستد کالاهای غیر اصلی در بازارهای غیر رسمی صورت میگیرد که به ندرت در آن ها مالیات و عوارض پرداخت میشود. افزایش هزینه های دولت از طریق افزایش هزینه های شناسایی و پیشگیری از جرم، اجرای قانون و ... موجب کاهش درآمد و سود واحدهای کسب وکار م یشود که با در نظر گرفتن پیامدهای ناشی از آن بر سایر ذی نفعان مانند سهامداران )با تأثیر روی ارزش سهام آن ها(، کارکنان )با امکان از دست دادن شغل(و مشتریان )با امکان تصویب افزایش قیمت( میزان تأثیرگذاری آن بیشتر نمایان م یشود. این مشکلات در کشورهای در حال توسعه نسبت به کشورهای توسع هیافته حادتر است، به طوری که مصرف کالاهای تقلبی و افزایش نرخ رشد مصرف آن، به عنوان جدی ترین تهدید پیش روی اقتصاد ملی این کشورها مطرح است. 


Type of Study: Applicable | Subject: marketing management
Received: 2016/07/16 | Accepted: 2016/07/16 | Published: 2016/07/16

Add your comments about this article : Your username or Email:
CAPTCHA

Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

© 2025 CC BY-NC 4.0 | tadbir

Designed & Developed by : Yektaweb